Koeler maar nog steeds aangenaam - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu Koeler maar nog steeds aangenaam - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu

Koeler maar nog steeds aangenaam

Blijf op de hoogte en volg

30 Juli 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Freitag 24.Juli
Heerlijk geslapen, was wat koeler geworden maar ondanks dat er geen zon was vandaag werd het al snel toch 29 graden en aan het eind van de dag kwam zelfs de zon weer door.
Moest al vroeg eruit want ik had om 8.45 een afspraak bij de tandarts in Schladming. Dat viel weer mee en dan even snel een zak diepvries Semmeln bij de penny gehaald dan gelijk naar huis.
Thuis even bij Ingrid gevraagd of ze nog naar Liezen ging vandaag maar die ging met Theresa naar een vriendin dus ik met Jan naar Liezen , waar we dan ook gelijk dingen voor Ingrid moesten meenemen.
Theresa was helemaal over de rooie en ik vond het zo zielig, ze is sinds gisteren haar Schaun kwijt en ontroostbaar. Nu had ik nog een schaap uit dezelfde serie en die heb ik opgezocht en ook al is het geen Shaun ze was helemaal blij ermee.
In Liezen met Jan eerst naar de Baumax, ik heb tegelgrondering en tegellak gekocht en nog muurvulling en voor Ingrid moest ik kastplanken laten maken, kom ik bij de zagerij staat er een bord alleen op bestelling, komt er een man van de baumax en zegt wat heb je nodig dan is het er over 14 dagen dus we deden een beetje lelijk en ik zeg hem echt goede service we komen helemaal uit Gröbming voor kastplanken. Toen kon het ineens wel. Dan nog betonverf voor hen gekocht en klaar. Nog even bij de Lidl wat boodschappen en naar huis.
Maar eerst nog even naar de Landena in Stainach.
Na het middageten dacht ik , even kijken of ik Shaun kan vinden en ik begon in de huiskamer, kijk achter het gordijn en daar lag een deken met daat in?????????????????? inderdaad Shaun. Ingrid heeft Theresa gezegd dat hij op vakantie is en vannacht had ze met Mickey geslapen maar ja dat is geen Shaun.

Samstag 25.Juli
Het blijven ondanks de buien warme dagen wel veel minder zon maar met een 24 graden geen klagen.
Al vroeg op demorgen kwam Hansjörgen om de bouwput uit te meten. Hij is een collega van Ingrid maar is ook geleerd Maurer. HUHHHHHH geleerd maurer en collega van Ingrid?? Ja inderdaad hij werkt op de IC en heeft zelfs mij daar nog verzorgd. Van oorsprong geleerd Maurer maar in militaire dienst in aanraking gekomen als Sänitater en dus daarvoor gekozen, hij is ook Notfalsänitater bij het RK. Maar dat hij voor Maurer geleerd heeft heeft hem ook veel opgeleverd want hij heeft zijn eigen huis gebouwd.
Nu hoopt Jannick dat ze deze week kunnen beginnen met het egaliseren met fijne Schotter en daarna kunnen gaan straten.
Hansjörgen heeft bij ons ook nog even de badkamer bekeken en hij gaat navragen want er schijnt iets vloeibaars te zijn wat isoleert zodat we bv daarmee de badkamervloer kunnen leggen en dan daarop de Fliesen. Want een vloer storten op deze laag die erin ligt gaat niet want dan zitten we zo wat met de wc pot op de grond , die is al te laag en dan wordt het nog lager.
Hij had ook een naam met telefoonnummer voor ons van iemand die bv de trap kan beleggen met Fliesen en ze eventueel ook verkoopt. Volgens hem schappelijke prijzen want hij heeft het ook door hem in zijn huis laten doen.
Ingrid was vroeg thuis en begon de onderkant van het balkon af te krabben , daar zit allemaal afbladderende verf maar het is een monikkenwerk want waar het niet bladdert krijg je het er ook niet af.

Eind van de dag nog een flinke bui maar toch snel over getrokken.

Sonntag 26.Juli
Gezellig ontbijten met Jannick en Theresa, vandaag veel minder warm in de vroege morgen maar doordat er meer zon is ook heel snel toch weer 24 graden.
Een luie dag .

Montag 27,Juli
Brrrrrr dat voelt koud met maar 17 graden, gisteravond en vannacht flink geregend. Wel droog verder vandaag. Dus poetsweer, even te keer gegaan was wel nodig. Ik wilde net eten gaan maken toen Ingrid vroeg of we bij haar lasagna kwamen eten en dat was erg lekker en gezellig.
Eind van de middag werd het toch weer aangenaam en kwam er zelfs een iel zonnetje.
Met Ingrid en Theresa een ronde Gröbming gelopen, kregen Jan en ik ook nog wat lekkers van Ingrid voor de koffie .

Dienstag 28.Juli
Brrrrrrr koud in de morgen met maar 14 graden maar ze geven toch weer komende dagen warm weer op.
Tegen de middag werd het toch weer lekker weer met 23 graden. We moesten thuis blijven want er zouden kachelonderdelen gebracht worden. Een vrachtwagen bracht een grote Speicher en later kwam de postbode met een hele grote doos waar een expansievat in zat. Ik geloof n iet dat de postbode in Nederland zulke grote pakketten brengt , zijn auto was met die ene doos l bijna vol.
Theresa was bewerkelijk vandaag alles in Nein en Doch. Ze heeft wel een poosje geslapen want anders houdt ze het niet vol tot in de avond Mama en Papa thuis komen.
Balen breek ik een poot van mijn montuur en kan niet gemaakt worden en het is mijn favoriete en beste bril.
Kreeg leuke fotos en een filmpje van Jula is net zo pluizenbos als Theresa.

Mittwoch 29.Juli
zo flink geregend gisteravond en vannacht, het regent af en toe nog steeds en met 18 graden niet echt lekker.
Theresa is vanmorgen heel zoet geweest hopelijk blijft het in de middag ook nog even zo. Zo dadelijk gaat ze even proberen te slapen. Ze is zo eigenwijs, we aten oa patatjes en ik vind een speciaal erg lekker, nou dat wilde zij ook wel, ik zeg haar die rauwe uitjes vind je niet lekker en dan krijg je als antwoord Doch????? dus ik geef haar een stukje ui en ze steekt het in haar mond , trekt geen gezicht niks en zegt dan dat vind ik wel lekker. En ze at daarna gewoon nog wat rauwe uitjes, tja eigenwijs kind.

Het lijkt erop dat het op klaart dan hebben we misschien nog wat aan onze middag.
Het werd 21 graden dus dat viel ook weer mee.

Donnerstag 30.Juli
Beter weer dan de afgelopen dagen met een matig zonnetje en veel bewolking maar wel erg lekker met 20 graden voor 11 uur dus het wordt nog wel wat warmer. Theresa kwam een poosje want want Mama ging een proefkapsel bij de kapper doen.
Ondertussen is het eten voor tussen de middag voorbereid en is ze al weer weg.
Vond nog fotos van de afgelopen weken op mijn toestel dus maar hier onder gezet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Gröbming

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2015

Zeer drukke dag

27 Augustus 2015

Nog snel de puntjes op de i zetten

26 Augustus 2015

Wegloopster Theresa

25 Augustus 2015

Nog 4 nachtjes en voorlopig nog zat te doen.

24 Augustus 2015

De grote schoonmaak is begonnen

Actief sinds 05 Juni 2016
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 3902

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

05 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: