De grote schoonmaak is begonnen - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu De grote schoonmaak is begonnen - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu

De grote schoonmaak is begonnen

Blijf op de hoogte en volg

24 Augustus 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Montag 24.August
We gaan vandaag verder met de fotos van de wandeling want ik kon er gisteren nog maar eentje kwijt na de andere fotos. Dat is het enige wat lastig is op deze site dat je dus moet verdelen maar verder ziet het er allemaal goed uit.
De dag begon wat nevelig en bewolkt maar dat was voorspeld. Al snel brak de zon door en we haalden in de middag de 31 graden gelukkig was er wind, in de middag zelfs heel veel het loeide helemaal en ik lag gewoon in de zon. Typische Föhnwind. Ik heb ook hoofdpijn en voel me gejaagd ook typisch voor Föhnweer. Vanmorgen begonnen met poetsen, In de huiskamer de tv /boeken/dvd kast uit gestofd, normaal doe ik het helemaal met zo´n stof ding nu ben ik geloof ik 20x naar buiten gelopen zo veel witte poederstof. Gelijk ook alles maar weer op zijn plaats gezet want vooral de planken met Theresa´s zaken is dan een grote zooi en zelf wi ik nog wel eens even iets op een plankje leggen zelfs Jan had 2 lampen neergelegd dus gelijk allemaal opgeruimd.Telkens een klein dingetje maakt uiteindelijk toch veel. Dan de helft van mijn hoekbank gereinigd en morgen dan de andere helft want anders kunnen we niet zitten. Zelfs op de achterkant van fotolijstjes lag een stoflaag. Eten gemaakt en Ingrid kwam met Theresa ook eten. Ingrid ging de afgesmeerde plekken bijwerken met verf en ondertussen wordt het weer toonbaar. Daarna ik nog een favoriet klusje de frituurpan schoonmaken. Jan had alle dekbedden kussens en slaapzakken van de zolder gehaald, ik alles uitgezocht en een stapel uitgezocht voor de gasten en een deel in van die vacuum zakken gedaan en die liggen nu in de bedbak. Het is elke keer zo gedoe om de zolder op te gaan en in die bak zie je ze niet en in die vaccuum zakken nemen ze amper plaats in en blijven schoon.
Gelijk eentje gewassen , dat was een nieuwe maar met verhuizen een vlek op gekomen , ik dacht dat komt wel tja dat kwam dus nu.
Mijn slaapkamer is ondertussen een soort berghok geworden, de vloer en wandregels voor de badkamer, het badkamerlaminaat, de kastjes , een deel van de glazen douchewand, we moeten het ergens opbergen tot we gaan beginnen. In de huiskamer de grote glazenwand tegen de muur gezet. We hadden het eigenlijk al klaar willen hebben maar door alle rare dingen die te voorschijn kwamen gaan we pas beginnen als we veel tijd en extra geld hebben want we weten gewoon niet wat we nog tegen komen en dan moet het wel allemaal opgelost worden en dat kost meestal geld. In de tijd dat alles er uit gesloopt is moeten we ook beneden bij de buren douchen We hebben het plafond klaar, de wand waar de radiator zit is klaar. Het grote slopen moet nu eerst beginnen. Jan heeft vanmorgen de stukjes oude buis ook weer wit gemaakt , daar is de nieuwe radiator aangekomen waar ik super blij mee ben.
Jan ging werken en ik ben aan de wandel gegaan eerst naar de Spar en dan de andere kant op terug.

Nog 3 nachtjes slapen en dan komen Jordy en Diane aan, nog 4 nachtjes dan komen Randy,Malcolm, Dennis, Bianca en Angela aan en nog 5 nachtjes dan is het zo ver spannend.

IK HOOP OP EEN MOOIE DAG MAAR VOLGENS HET WEERBERICHT VAN VANMORGEN WORDT HET ZELFS HEET:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Gröbming

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2015

Zeer drukke dag

27 Augustus 2015

Nog snel de puntjes op de i zetten

26 Augustus 2015

Wegloopster Theresa

25 Augustus 2015

Nog 4 nachtjes en voorlopig nog zat te doen.

24 Augustus 2015

De grote schoonmaak is begonnen

Actief sinds 05 Juni 2016
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 3909

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

05 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: