Eindelijk zijn de Pelletheizung en de Solar klaar - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu Eindelijk zijn de Pelletheizung en de Solar klaar - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu

Eindelijk zijn de Pelletheizung en de Solar klaar

Blijf op de hoogte en volg

21 Augustus 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Donnerstag 20.August
Brrrrrrrrrr maar 13 graden en we zitten met de lampen aan zo donker is het. Veel regen en dus gewoon deprimerend weer.
Maar het mag van ons wel als we op de 29. maar moi weer hebben, het hoeft niet heel warm te zijn maar een zonnetje en droog zou wel heel fijn zijn. Aankomend weekend en week wordt het alweer warm en zelfs boven de 30 wordt weer opgegeven. Dan maar hopen dat er nog iets overblijft voor de mooiste dag van hun leven voor Ingrid en Jannick.

Jannick kwam om 7 uur zeggen dat hij naar zijn werk ging en Theresa nog sliep. Maar een half uurtje later haar er uit gehaald. Toen begonnen ook de werkzaamheden weer. Opa ontbijtje gemaakt en dan zoet wat kindertv kijken. Ze is net haar moeder beide kunnen slecht tegen harde geluiden. Maar het leed is nu geleden.

Vandaag toch weer werkzaamheden, de andere radiator voor de badkamer bij ons was gekomen, maar doordat de leidingen zo dicht aan de muur uit de grond komen komt de radiator benden heel dicht tegen de wand en boven in de houders dus van de muur af. De monteur vond het optisch niet mooi maar wij hebben er geen probleem mee. Het voordeel we kunnen de handdoeken wat makkelijker erom hangen. Hij wilde een andere radiator gaan halen maar voor ons was het goed zo. Tja het duurde ook allemaal zo lang omdat het een oud systeem is en een oud huis en er allemaal dingen anders gedaan moesten worden of niet wilden passen.
Ik geloof dat hij nu water aan het vullen is en later komt de baas de elektricteit aansluiten en de installatie in gebruik nemen.
Dan komt er volgende week iemand van het bedrijf waar de Pelletheizung van komt om te keuren of alles goed is.

Weer me zijn allen eten, maar om voor die jongen te koken is geen straf. Hij eet alles wat ik hem voor zet met smaak en een gezellige tafelgenoot. Maar hij kan wat verstouwen.
Hij lacht zich echt ongans om Theresa want die roept niet anders dan alles kaput tegen hem. Ook vindt hij Theresa een goede eter want die eet ook alles. De baas kwam na het eten , hij heeft hoge veiligheidsschoenen gekocht zodat hij met zijn gebroen enkel kan lopen. Hij heeft het gips er af laen halen. Tot bijna 19 uur nog samen bezig geweest en ik had het idee dat ze dachten het moet af we kunnen het niet maken nog een dag werk.

Theresa was vandaag super moeilijk en lastig. Ze deed niets anders dan in haar broek plassen en gelijk na het opstaan vroeg ze steeds om wat voor ons klonk als pullie. We hadden geen idee maar werden gek van haar gezeur. Ik haar in de keuken gezet en gevraagd pak het maar maar ze haalde haar schouders op en zie weet niet. Uiteindelijk tussen de middag Jannick gebeld en Theresa met hem laen praten maar eerst kwam Jannick er ook niet uit , hij vroeg wil ze misschien een trui maar dat had ik al gevraagd. Dus hij nog een keer met haar praten en toen wist hij het. Het was pudding!!!! nou heb ik dat nooit en ik had ook niets wat er op leek dus Jannick zei kijk even bij ons in de koelkast. Maar daar was alleen Griekse Yoghurt maar dat wilde ze wel. Tjonge wat een gedoe. Uiteindelijk was het even rustig in huis en haar in haar bedje gelegd. Daarna was haar moeilijke bui nog niet helemaal over en ze bleef in haar broek plassen.

Freitag 21.August
Vroeg wakker want Jannick kwam al heel vroeg zeggen dat hij naar zijn werk ging , volgens mij nog geen half 7. Dus babyfoon en om half 8 was Theresa wakker. In ieder geval in een betere stemming dan gisteren.
Ontbijtje en wij even douchen en dan inkopen doen in Liezen. Ik liet Theresa even plassen en ik wilde even haar haar kammen maar haar borstel zat in haar tasje dus die wilde ik pakken. Rukte met volle vaart aan het hengsel de tas uit mijn handen sloeg hem op haar eigen gezicht dus brullen en een dikke bloedlip. Dan was ze bij de Lutz stront vervelend en sprong stompzinnig ergens tegen aan met haar kin op een kastje en ja dus weer brullen . Dan moet ze verplicht van ons in een boodschappenkar zitten en zijn we met zijn tweeen nodig om haar erin te krijgen. We hadden best veel tijd nodig om boodschappen te doen en moesten naar verschillende winkels , we waren pas om 13 uur terug dus ik had Theresa onderweg al gevraagd patatjes eten?? Dus pan aangezet alle boodschappen naar boven gesjouwd en uitgepakt en opgeborgen. Daarbij is Theresa dan een grote hulp want ze weet precies wat ergens heen moet. Ze heeft boodschappen voor de badkamer allemaal op het kastje gezet in de badkamer en alles aangegeven voor de koelkast of de voorrraadkast. Dan is ze dus echt een hulp en heel gezellig. Ondertussen olie heet en ik de frietjes bakken , een broodje met een hamburger erbij niet gezond maar we vonden het alle 3 erg lekker. Dus onder het eten ook geen problemen gehad. Het in de broek plassen ging ook een stuk beter want ik laat haar eerst plassen voor we weggaan en als ze zegt hoef niet dan mag ze niet mee. Want Oma gaat ook altijd plassen voor ze weg gaat dus Theresa kan dat ook. Dan heb ik haar onderweg bij de Lutz laten plassen en net voor ze haar middagslaapje ging doen. Ze is wel een ritme kind en de afgelopen weken was er weinig aandacht en tijd voor haar, ze kan slecht tegen het lawaai en overal rotzooi en alles van zijn plaats daar word ik zelfs kriegel van.
Nu heel even bij komen en even een kop koffie maken voor mezelf.
We hebben geen gezellig weer af en toe een bui en zwaar bewolkt met 18 graden. Niet echt koud dus. Onderweg hebben we op 4 plaatsen hertjes/reeen gezien. Dat maakt altijd mijn dag goed. Wonderbaarlijk als je zo dicht bij de natuur woont. Jan vroeg aan Theresa of Bambi er ook bij stond maar dat was volgens haar niet zo. Theresa vindt het ook altijd leuk om naar de dieren te kijken, alles wordt benoemd onderweg koeien schapen hertjes. Ik geloof dat we langzaam aan bij de waarom periode aankomen want dat hebben we de afgelopen dagen al meermaals gehoord.
Mijn huis is een puinhoop maar we kunnen weer eten de vriezers zijn weer vol en de koelkast ook. Voor Theresa een dunne lange Wellespiegel bij de Lutz gekocht nu maar 2,50 in de reclame. Die plakken we in de gang naast de badkamerdeur dan kan ze als ze zich verkleed in bekijken en hoef ik niet elke keer mee naar de slaapkamer waar ik een spiegelkast heb. Zette Jan hem bij het boodschappen in laden even uit de auto nou ze werd helemaal gek want ze dacht dat de spiegel niet mee ging.
Jan is ondertussen al weer aan de Arbeit en ik even genieten van de stilte om me heen.

22 augustus 2015 | Door: Danielle Hohentauern
Hallo Nicolette, Fijn dat alles nu klaar is en jullie uit de rommel zijn. Ik zou zelf ook graag oma zijn, maar ik merk wel dat het tijdrovend en niet altijd even makkelijk is. Ik wil je graag blijven volgen. Je schrijft leuk en ik vind het leuk om het te lezen. Voor de 29e wens ik jullie een prachtige dag met veel plezier en hier en daar een traantje. Liefs, Danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Gröbming

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2015

Zeer drukke dag

27 Augustus 2015

Nog snel de puntjes op de i zetten

26 Augustus 2015

Wegloopster Theresa

25 Augustus 2015

Nog 4 nachtjes en voorlopig nog zat te doen.

24 Augustus 2015

De grote schoonmaak is begonnen

Actief sinds 05 Juni 2016
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 3917

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

05 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: