Hectische dagen - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu Hectische dagen - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu

Hectische dagen

Blijf op de hoogte en volg

02 Augustus 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Freitag 31.Juli
Weer een hele mooie zonnige warme dag , wel wat bewolking. Jannick kwam tot mijn verbazing Theresa brengen want ik dacht vandaag niet maar morgen maar het is andersom , ik dus verkeerd in de elektronische agenda gezet want op de gewone kalender staat het goed. Dus Jan nog een ontbijtje gemaakt en ik een koffie voor Jannick. Dan even wachten tot Jan een treinprogramma had opgenomen. Dan op weg naar Liezen, verf terug brengen van Ingrid en zelf wat boodschapjes doen.
Kom ik bij de Baumax , Danielle tegen, we treffen ons elke keer ergens anders . We waren al eerst naar de Landena in Stainach gegaan want op vrijdag grijp je als je later komt met alles mis. Daar kwamen we Hannes tegen, het valt hem als alleenstaande man niet mee om voor zich zelf te zorgen. Lange dagen werken en ja zonder vrouw geen eten of wat anders.Tja wat moet ik daar nou opzeggen??
Onderweg naar Liezen ging mijn telefoon was het Jannick die vroeg of Pa niet sneller kon rijden , rijdt hij achter ons. Want hij was eerst bij Letmaier langs gegaan.
Hij vertelde laatst over de naam Letmaier dat het eigenlijk als Letmayer geschreven werd maar in de oorlog werd de Griekse Y vervangen door een I want anders was het te Joods.
In Liezen ben ik naar een brillenzaak gegaan om te kijken of ze mijn glazen in een andermontuur konden zetten maar dat gaat volgens hem met vario/multifocaal niet.
Maar hij gaat er een niew brillenpootje aanzetten daar ben ik al helemaal blij mee en dan kan ik in Nederland bij Hans Anders vragen of ze een gelijk montuur voor me hebben. Dan bij een andere brillenzaak waar ze adverteren met voor 19 euro een montuur met glazen voor ver of om te lezen voor 19 euro. Vond een leuk montuur en wilde daar glazen voor ver inzetten want leesbrillen genoeg maar geen enkele voor alleen verweg. Nou dan kwam het met de goedkoopste glazen toch echt op 39 euro heb ik wel gedaan maar omdat ik kromming in mijn oogbollen heb moesten er andere glazen in. Ze wilde me nog overhalen tot glazen van 99 euro per stuk en je moet echt je weren omdat je gewoon een goedkope bril erbij wil hebben voor noodgevallen.
Morgen kan ik mijn gerepareerde bril ophalen en over een dag of 10 de verweg bril. En nieuwe multi of vario zit er even niet in. Eerst 2 nieuwe paspoorten en naar Nederland.

Thuisgekomen stond de bestelling voor Jannick voor de deur maar bij natellen 15 zakken te weinig.
Ondertussen kwam de postbode met pakketjes voor mij. Dat waren mijn 2 badkamerlampen en een pakketje met de lampen die erin moeten. Alles uit pakken passen de lampen niet erin. Dus bellen 8 verschillende mensen gesproken en niemand die weet wat er dan voor lampen in moeten. Jan heeft lampen bij ons uit een lamp gehaald en die passen nu hopen dat we die ook besteld hebben en het pakketje voor terug staat al klaar. Dan ben ik naar Letmaier gelopen en die man die het gebracht had had zich verteld kan gebeuren en ondertussen zijn de zakken nageleverd. Jan is weer naar zijn werk, Theresa heeft een slaapje gedaan en Oma had wel iets meer tijd voor zich zelfgehad maar een ijsje doet wonderen en ze zit braaf naast me.
Gelukkig had ik het middageten gisteravond al gemaakt een lekkere salade van de aardappels, bietjes die ik overhad met lekkere vleessalade erdoor , gekookte eitjes, tomaatjes en augurkjes erbij en smullen maar.

Samstag 1.August
Weer een warme zonnige dag en daar kwam Jannick met Theresa en ik huuuuuuuuu, ze waren wel vrij maar hadden vandaag hun huwelijkscursus en voorbereiding op het huwelijk in Irdning in de kerk. De hele dag , en dat met zo veel te doen en zo weinig vrije tijd maar ja ze moeten omdat ze in de kerk trouwen.
Dus we gingn op wg naar Liezen met Theresa achter in de auto, eerst naar Stainach om mijn yoghurtmaker af te geven dan door naar Liezen om mijn bril op te halen.Dan naar de Baumax want we hadden de tegels in de badkamer gemeten en die waren precies de maat van de tegels die we daar gezien hadden voor 3 euro de vierkante meter. De kleur maakt niet uit want we verven ze dan gewoon mee met de oude op de wand. Nog een zooi planten voor het balkon bij Ingrid en Jannick. Dan weer naar huis, snel kaasssoep gemaakt en ik snel omkleden en de deur weer uit. Opa past op Theresa (die ging een slaapje doen) en Oma naar de Kirtag waar ik Annemarieke en haar vriendin Wanda trof. We zijn op het terras bij Post gegaan. Gezellig en leuk. Op de terug weg naar huis werd ik door Jnnick gebeld of wij op de Kirtag waren en ik zei hem net onderweg naar huis en Pa is met Theresa thuis. Afgesproken om nog even te komen dus eerst naar huis gelopen Jan en Theresa opgehaald en dan weer terug. Dan bij de brandweer maar Semmel mit Schweinsbraten van de gril gegeten , en voor de terug weg ook maar een ijsje. Ik was gaar en ben met Jannick mee terug gereden en Ingrid , Jan en Theresa zijn lopend gegaan.
Thuis gekomen ging het Wasserrettung alarm maar Jannick heeft gemeld niet te kunnen komen.
Hij moet vanavond nog de metalen mat op maat slijpen en de metalen stangen gaten boren in het oude beton. Theresa zit heel zoet kinderen voor kinderen te kijken.
Op de achtergrond het lawaai van beneden.

Ze zouden alleen het ijzerwerk doen maar Ingrid heeft St George afgebeld en ze zijn gelijk door gegaan met de vloer storten, Jan doet de vloer, Jannick de betonmolen en Ingrid sleept de zakken beton aan. Wat een stof en stank. Theresa om half 9 maar naar haar bedje gebracht maar eerst even mee naar beneden kon ze kijken wat ze aan het doen waren en even Mama en Papa een kusje geven. Ze kon ook alleen maar zeggen het stinkt het stinkt. Ze is gelijk zoet gaan slapen.
Maar het werk is afgekomen vanavond was even hard aanpoten voor de mannen en het Baumax vrouwtje.

Even zappen op tv en zie ik daar ineens Hubert von Goisern, dus even genieten , geen concert van hem maar ze speelden op het Heimat Sound Festival en het was op de Bayerischer Rundfunk. Na het concert van hem kwam een voor mij onbekende Sophie Hunger maar ook daar van genoten. Het is een Zwitserse zangeres. Nu is er een popgroep uit Wenen met de naam Wanda ken ik ook niet maar ook niet slecht. Ik ga het niet uitzitten want het duurt tot vannacht 3 uur of zo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Gröbming

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2015

Zeer drukke dag

27 Augustus 2015

Nog snel de puntjes op de i zetten

26 Augustus 2015

Wegloopster Theresa

25 Augustus 2015

Nog 4 nachtjes en voorlopig nog zat te doen.

24 Augustus 2015

De grote schoonmaak is begonnen

Actief sinds 05 Juni 2016
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 3904

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

05 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: