Nog 4 nachtjes en voorlopig nog zat te doen. - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu Nog 4 nachtjes en voorlopig nog zat te doen. - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu

Nog 4 nachtjes en voorlopig nog zat te doen.

Blijf op de hoogte en volg

25 Augustus 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Dienstag 25.August
Een zwaar bewolkte dag met af en toe een bui met 20 graden ook niet koud en af en toe voelde je de warmte door de wolken komen. Ik ben elke morgen vroeg wakker maar voor de zekerheid de wekker gezet en zie maar goed ook want ik werd wakker van de wekker. Het was ook nog echt donker dus dat zal er wel toe bij gedragen hebben. Anders staat de zon al vroeg op de slaapkamer. Heerlijk dat alles in de buurt is want ik had geen 10 minuten nodig om bij de kapper te komen. Ik moest er 7.45 zijn dus lekker vroeg en ik was tegen 10 uur klaar , ze hadden geen pinautomaat dus even naar de overzijde gelopen waar een automaat is. Zie ik in een glimp een tasje hangen en ben dus nadat ik de kapper betaald had terug gelopen. Een mooi groen Trachtentasje past perfect bij mijn Dirdl. Ik had zelf nog een kleine oranje die er ook bij past maar die is super klein en nu kan ik tenminste het noodzakelijke in mijn tasje meenemen. Niet naar gezocht en toch gevonden. Thuis gekomen zat Theresa bij Jan en Ingrid was inkopen doen. Ze was nog komen vragen of ik mee wilde maar ja ik was er niet. Dan kwam Ingrid thuis en ben ik met Jan gaan middageten , snelle hap käsespätzel en een salade. Daarna de andere kant van de zithoek schoongemaakt en een deel van de huiskamer van zijn plaats en de vloer gedaan. Jan ondertussen de houtkachel van de glasplaat en die een keer schoongemaakt. Er komt toch vuil onder de glasplaat dus een keertje eronder schoongemaakt. Samen verzet je toch veel werk. De huiskamer is nu klaar. Morgen de keukenvloer schoonmaken en als het lukt een keer lakken want die heeft nog niet alle lagen lak. De bank bij Ingrid zag er heel erg uit nadat Theresa meerdere keren wat er op heeft laten vallen en dat waren hele grote vlekken geworden dus Ingrid vroeg kan ik dat spul ook een keer proberen. Dus ik ben met de hele handel naar beneden gegaan en aan haar bank begonnen en zij het andere deel. Het is veel beter geworden maar ik geloof nog niet helemaal dus misschien morgen nog een keer doen. Mijn nagels zijn niet meer lang en niet meer mooi en ik had echt heel erg mijn best gedaan zelfs gelakt en volgens de mevrouw die het me verkocht zeker 5 dagen houdbaar zonder splinteren. Tja wie gelooft dat ook nou ik dus. Dat wilde ik natuurlijk ook heel graag geloven. Ik heb rimpelhandjes en helemaal ruw. Voor het naar bed gaan de handpeeling en creme daarna die ik van jou heb gekregen Diane.
Dan met Ingrid meegegaan naar Schladming, ze vroeg heb je wat nodig of moet je ergens heen en ik nee niets nodig. We waren bij de Hofer en ik had nog eerder inkopen dan zij. Dan naar de schoenwinkel daar want Theresa moest nog huissloffen voor de Kindergarten. Ze heeft nu leuke en met klitteband dus kan ze ze zelf aan doen. Theresa was helemaal door het lint omdat ze op de glijbaan wilde blijven spelen. Die hebben ze in die winkel en ze had er ook gespeeld maar ze wilde niet weg. Ze was ook al erg moe en we waren de buggy vergeten. Dan naar de KIK want daar had Ingrid een bak met afgeprijsde trouw versieringen en deco gevonden. Ik was er pas nog omdat ik wat wilde kopen maar niets meer. In mei hebben ze van alles en nog wat en dan is het op is op. Maar nu dus van alles voor 50 ct. Theresa had een soort staf gevonden waar je water mee opzuigd en dan kan je spuiten en ach voor die euro mocht ze die wel van mij hebben met erbij gezegd niet in huis en niet op de ramen van Mama alleen in de tuin.
Dan moest Ingrid nog naar de Penny en ben ik met Theresa in de auto gebleven en dan nog naar de Pagro en ben ik weer in de auto gebleven. Ingrid wilde daar een linkshandige schaar voor Theresa kopen maar ze hadden veel verschillende in rechtshandig maar eentje voor linkshandige en deze is eigenlijk een beetje te groot. Maar ja je moet wat. Om 17 uur waren we terug en Theresa was terwijl we Gröbming in reden in slaap gevallen.
Jan was ondertussen werken en kwam al weer bijna thuis , broodjes gebakken althans de eerste heb ik laten verbranden omdat ik ze vergeten was dus een 2e ronde gedaan en er met mijn neus bovenop gebleven.
Donderdag/vrijdag ook nog tijd vinden om te bakken want op het feest zetten ze dan allemaal taarten/cake/plaatkoek neer zodat het door de gasten kan worden gegeten en daar moet voor gebakken worden. Ik begin maar met een Möhnkuche. Verder nog even nadenken wat ik ga maken en of ik genoeg tijd heb.
Jannick is vrijdag vanaf 1 uur vrij dus hij kan in ieder geval mee de gasten in Salzburg afhalen althans we hebben er Freilassing van gemaakt omdat het geen doen is op vrijdag tegen 18 uur gasten op het station af te halen en dan ook nog 2 autos ergens parkeren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Gröbming

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2015

Zeer drukke dag

27 Augustus 2015

Nog snel de puntjes op de i zetten

26 Augustus 2015

Wegloopster Theresa

25 Augustus 2015

Nog 4 nachtjes en voorlopig nog zat te doen.

24 Augustus 2015

De grote schoonmaak is begonnen

Actief sinds 05 Juni 2016
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 3872

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

05 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: