Rotzooi, herrie en onrust in huis - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu Rotzooi, herrie en onrust in huis - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu

Rotzooi, herrie en onrust in huis

18 Augustus 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Dienstag 18.August
De dag begon somber , zwaar bewolkt maar droog. Hoop dat het nog ietsje warmer wordt want in de morgen was het mar 15 graden.
Theresa was er al vroeg want Jannick moest ook al om 7 uur de deur uit, werkt deze week lang van 8 tot 19 uur.
De arbeider voor de verwarming was er ook al om half 8 dus ook wij moesten op tijd klaar zijn dus al heel vroeg onder de douche.

Afgelopen week had Theresa gezien dat ik mijn nagels vijlde en dus had ze ook een vijltje gepakt en ging Opa´s nagels doen. En geloof me dat deed ze heel fanatiek.

Soms krijg je berichten waar je van onderste boven van bent. Goede vrienden van ons waarvan de man dus net een beetje er boven op aan het komen van zijn ziekte en ze wilden net richting net op weg gaan met hun Camper om vakantie te gaan houden. Dieter kreeg een hartaanval en gelukkig waren ze nog niet op weg. Gezondheid gaat boven alles en ik hoop dat ze het nu gehad hebben en dat hedi en Dieter ook nog een beetje vakantie kunnen gaan houden en er samen weer bovenop kunnen komen.Meine liebe Nicolett und dein liebe Familie!
Hier ein kleiner Auszug vom Jahr 2015...inzwischen hat Dieter nach seiner Erkrankung: Hoden-und Prostatakrebs nun auch noch einen Hinterwand- Herzinfarkt .....27.7.2015 .....ist mit Blaulicht ins Krankenhaus gefahren worden, erst hier nach Cloppenburg, dann nach Oldenburg , konnte erst 3 Tage später operiert werden, da er noch nicht stabil gewesen war. Eine Höllenzeit!
. Inzwischen befindet er sich in der Rehabilitation, also Anschlussbehandlung ca. 3 Wochen. Dieter hat man 3 Bypässe eingepflanzt.

Wir haben jetzt aber wirklich die Nase voll.......ein ganzes Jahr nur Krankheit, der Dieter ist und war ein Held und alles ertragen und gemeistert.
Nun auch diesen Herzinfarkt, wir hatten schon unser Wohnmobil gepackt und wollten losfahren. Zufällig stand noch ein Termin bei einer Autolackiererei aus, sonst wären wir unterwegs gewesen und der Infarkt wäre auf der Autobahn möglicherweise entstanden. Haben wohl einen ganz lieben Schutzengel!
Zum Wochenende konnte ich den Dieter schon aus der Klinik holen, ihn aber Sonntagabend wieder dort abliefern. Nun nimmt er schon an sportlichen Dingen teil und wird wieder fit gemacht. Nicolett wir möchten sehr gerne anschließend in die Ramsau kommen, wissen aber noch nicht, ob es der gesundheitliche Zustand erlaubt. Falls ja, .....sind wir im Geiste schon unterwegs! ...Und bei euch, nur zur Hochzeit wird es leider nicht klappen. Dafür werde ich mir dann die schönen Fotos anschauen, die ihr machen werdet. es tut mir sehr leid, wäre wirklich gerne dabei gewesen. Aber ihr seht, man hat keinen Einfluss auf die Geschehnisse im Leben, wenn die Gesundheit nicht mitspielt.
Dabei hoffen wir, dass es euch allen gut geht und ihr schon voll in den Vorbereitungen zur Hochzeit steht. Bis dahin liebe Nicolette schreibe mir nochmal, damit ich auch im Bilde bin, wie es bei euch ausschaut! Seid alle herzlichst gegrüßt,
eure Dieter und Hedi
Ps. das untere Bild entstand auf der Quarantäne—Station, ein MSA-Keim,den hat er sich auch noch während des vorherigen Krankenhausaufenthaltes eingefangen...das heißt, Dieter hat die Gold-A-Karte mit Sternchen gezogen. Das zweite Foto ist der Hinterwandinfarkt, und das letzte Foto ist von Freitag letzter Woche, als ich ihn abgeholt habe. Gut ist bei allem, die Klinik und die Reha sind in einem großen, gemeinsamen Block mit großem Park, ich habe eine Fahrzeit von je 35 Minuten hin und zurück...das geht.

Om 10 uur kwam de zon door en het werd toch een 24 graden, heerlijk.

Helaas is het werk in huis nog niet klaar gekomen dus morgen weer een dag met herrie en rommel. Het was vandaag hoofdzakelijk leidingen verleggen en aanleggen, lassen van de leidingen. Jan erbij om te zorgen dat hij de inboedel en het huis niet in de fik zette.
Weer gezamelijk gegeten, had maar erwtensoep gemaakt en hij vond het heerlijk. Die jongen kan wat weg werken volgens mij heeft hij het veel te goed bij ons.

Theresa was zo moe dat ze ondanks de herrie want dat is het als ze door de vloer of wanden moeten in slaap gevallen op de bank. Heb ik de gordijnen dicht gedaan en ben in de keuken gaan zitten. Ze sliep als een os door alle herrie heen en was zo moe dat ze ook niet wakker werd toen ik de gordijnen open maakte en probeerde haar wakker te maken. Want ik was bang als ze te lang zou slapen dat ze dan vannacht wakker wordt. Zegt Jan nog zo met een lachend gezicht nou daar hebben wij dan toch geen last van!!!
Ik heb haar vanavond pas om half 9 in bed gelegd en niet mer gehoord.
Inrid had een afscheidsfeestje op haar werk van een collega en Jannick had een berichtje gekregen van de brandweer dat er een bijeenkomst was voor de mannen die bij het ongeval toen met de brandweerauto erbij waren.
We dachten dat het allemaal afgehandeld was , de verzekeringen hebben zich op 50/ 50 geeindigd. Maar nu hebben ze een civielklage tegen de brandweer ingediend. Jannick en zijn collegaas hebben daar verder geen hinder van want de advocaten en zo komen van het land en de brandweer maar het is hondsbrutaal en nu wordt er ook een tegenaanklacht van de brandweer ingediend die vele malen hoger is dan wat zij indienen. Een groot risico voor hen .Ben wel nieuwsgierg wat dat gaat worden.

Nog 11 nachtjes slapen komt al erg dichtbij.
Mittwoch 19.August
Sombere natte en koele dag met maar 17 graden echt brrrrr als je zo lang beter gewend bent.
Vanmorgen vooral administratie gedaan, gebeld met het zorginstituut en met de deurwaarder en nog steeds niet alles rond. We hebben ondertussen 5 aanslagen binnen en het gaat zo langzamerhand om echt veel te veel geld. Maar die deurwaarder kost ons gewoon echt te veel en dat blijft onterecht. Nou wordt er van ons altijd verlangt dat we kunnen bewijzen dat we de dingen verstuurd hebben maar is dat dan ook niet andersom?? Het blijft vreemd dat we nu ineens alles achter elkaar binnen krijgen en dat we toevallig al die aanmaningen en alles hiervoor gewoon niet gekregen hebben. De postbode heeft geen idee wat er in zit en kan het ook niet lezen dus het blijft een rare situatie met hele selectieve post die wel of niet bezorgd zou worden. Ik wil dan ook de orginele verstuurde papieren maar ik krijg niets. Ik kreeg alleen per telefoon te horen het is allemaal naar het goede adres gestuurd maar ik heb er een van mij zelf waarvan ze wel een kopie gestuurd hebben en dan is het in 2011 verstuurd naar een adres waar we al 3 jaar niet meer woonden en het was een aanslag over een periode toen we er wel woonden. Het blijft een chaos en ik word er depressief van.
Vooral omdat het toch echt een probleem is om al die aanslagen tegelijkertijd en in 1 keer te betalen . En het is niet onze fout dat er dingen niet zijn betaald. Het is vooral dat als er een wijziging is het maanden duurt voor het gewijzigd is en dat de definitieve aanslagen pas veel later kwamen. Dis voorlopige van 2014 van afgelopen week is al snel maar dat is nog niet de definitieve. Kan nog alle kanten op hebben we gemerkt.

We zitten nog steeds in herrie en heel veel stof en hopen dat het eindelijk af komt. Wij hadden om een badkamerradiator gevraagd waar je handdoeken aan kan ophangen en die er nu is geleverd is een gewone radiator. Dus Jannick net gebeld en die bevestigde dat er inderdaad om een badkamerradiator was gevraagd , een gelijke als bij hen in de badkamer alleen kleiner. Dus gaat hij zo kijken of er eentje in het magazijn staat. Ik hoop het want dan kan het af gemaakt worden.

Net lekker gegeten bij Ingrid met zijn allen en Theresa is wel een echte clown die zorgt voor vermaak puur