Taufe und Firmung von Jannick - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu Taufe und Firmung von Jannick - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu

Taufe und Firmung von Jannick

18 Juli 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Donnerstag 16.Juli
Zo de dag begon om 7 uur al met 21 graden en om kwart voor 8 zaten we geinstalleerd met vers gebakken broodjes, koffie en jus op het voor balkon. Theresa kon het goed zien vanuit haar kinderstoel en ze vond het geweldig. Het duurde toch een hele poos voor alle 192 deelnemers voorbij waren. Ondertussen flink heet en ze ging maar wat video kijken. Middageten van de grilplaat op het achter balkon met salade en grilbrood. In de middag met Jan mee naar Schladming waar het Europees muziekfestival al dagen bezig is en vandaag met 4 grote Bühnen in het centrum en alles afgezet en een en al terrassen , biertaps en vreettentjes. Toen het om 5 uur geopend werd met een groot orkest uit Schotland en die ook nog eens Disneymuziek speelde kon het bij Theresa niet meer stuk. Een ijsje had ze ook al gegeten en ondertussen was Jan ook klaar met zijn werk en nog een beetje flaneren maar het was om half 6 nog 35 graden en het werd steeds drukker en ons te heet en dus maar naar de auto gaan lopen. We waren net op tijd en konden nog over Moosheim hoog rijden want vlak na ons ging alles dicht want de Ennstal Classic kwam binnen . We rijden vanaf Pruggern beneden langs omdat tussen Pruggern en Gröbming de B320 maar 1 wegdeel bereden wordt door werkzaamheden en er soms lange wachttijden zijn.
Thuis Theresa lekker in bad gedaan , ze kwam drijfnat van het zweten uit haar autostoeltje. Dan nog wat eten en om 19 uur haar in haar bedje gedaan want ze was het helemaal zat en ze sliep ook gelijk in. Jannick had gebeld dat hij wel onderweg was naar huis maar eerst keek of hij overal doorheen kon komen en anders zou hij zijn auto ergens parkeren en hij moet samen met Ingrid eerst om 20 uur naar de kerk om alles door te spreken voor zijn doop as zaterdag. Daarna komen ze naar huis en gaan we met zijn drieen naar de Steiergreens in het centrum , Opa past op want die houdt niet zo van feesten.

Inderdaad naar de Steiergreens maar we vonden het alle drie niet echt een goede band. Ze spelen allemaal oude muziek niks mis mee maar de zangeres kan het gewoon niet zingen . Ondertussen bliksemde het enorm en het was flits op flits maar het hele slechte weer kwam toch niet bij ons.

Freitag 17 Juli
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEETTTTTTTTTTTTT
Het is ongelooflijk warm en Theresa zat om half 10 buiten in haar bad waar Opa een tent overheen gebouwd had omdat het zelfs om deze tijd al veel te heet was in de zon. We zaten al aan de 30 graden. Toen ze het zar was is ze verder in de zandbak gegaan en ze mocht van Oma water in de zandbak . Gat vindt ze geweldig en ze is lang bezig geweest maar om half 12 naar binnen omdat we geen bescherming meer hadden tegen de zon.Dan heerlijk op het balkon eten en toen kwam Mama haar alweer halen , die had een halve dag vandaag.
In de middag moest ik even een boodschap doen en nog een poosje op een bankje gezeten en luisteren naar Sondercombo die aan het soundchecken waren.
In de avond samen met Ingrid en Jannick naar het optreden van het Sondercombo, we baalden alleen dat er overal stond aangegeven dat het om half 9 zou beginnen en ze pas om 9 uur op de Bühne kwamen. Ondertussen was al duidelijk dat het feest niet lang zou duren want het slechte weer zat er al aan te komen en deze keer kwam het toch echt naar Gröbming. Om half 10 hebben we de benen genomen en het laatste stuk naar huis rennend. Jammer van het feest .
Het ging echt heel erg te keer hele erge windvlagen en heel veel bliksem en gedonder met heel veel regen. Volgens mij was Jannick al heel snel na thuiskomst voor de brandweer weg. Zal wel stormschade opruimen zijn.
Samen met Jan nog wat afleveringen van Homeland gekeken.

Samstag 18.Juli
De dag begon of er geen slecht weer geweest was met blauwe lucht, zon en al gelijk warm.

Vandaag is de doop van Jannick in de katholische Kirche waar ze over 6 weken ook trouwen.
Katholische Pfarre in Gröbming
Die Pfarre Gröbming gehört zu den ältesten Pfarren der Obersteiermark. Darauf weist das Patrozinium der Pfarrkirche „Mariä Himmelfahrt“ hin. Das Gnadenbild in der Mitte des barocken Hochaltares stellt Maria mit dem Jesuskind dar.

Gröbming ist eine Patronatspfarre des Stiftes Admont. Das Pfarrgebiet umfasst die politischen Gemeinden Gröbming, Pruggern, Michaelerberg, den Großteil Mitterbergs sowie Teile von
St. Martin/Grimming, Großsölk und Kleinsölk. Zur Pfarrgemeinde zählen etwa 3.700 Katholiken. Pater Andreas Scheuchenpflug, Benediktiner aus Admont, ist seit 1981 Pfarrer von Gröbming.

Net even snel met Jan naar de Caritas daar stonden mooie Trachtenschoenen in maat 46 , het was een crime om er te komen met de auto dus de auto bij de Caritas voor de deur gezet , snel naar binnen en passen. Helaas veel te klein voor de moeilijke voeten van Jan.
Alle parkeerterreinen zijn afgezet , alle straten afgezet omdat het eind evenement van de Ennstal Classic straks hier begint. We zullen moeten lopen naar de kerk want met de auto gaat het niet lukken . Dus straks eerst maar wandelschoenen aan dan in de kerk mijn andere schoenen.

Gisteravond had Jannick inderdaad gelijk na thuiskomst al de oproep gekregen. Hij zij we wisten eigenlijk helemaal niet wat we moesten gaan doen dus we springen in de auto en de bestuurder reed maar achter de andere auto aan. Jannick zei dat was wel lachen want we reden bij het Rusthaus weg en gelijk bij de Unimarkt het terrein weer op. Bleek dat de tenten van de Porche met Porches eronder op instorten te staan terwijl iemand de boel omhoog hield zo dat het niet op de Porches viel.
Dus ze hebben de tenten afgebroken in de stromende regen bij erge storm. Geen schade aan de auto´s.

Zo Jannick´s Taufe hebben we achter ons. Na de Taufe heeft hij ook gelijk zijn Firmung gehad .
Er was door de Pastor toestemming aan de Bisschop gevraagd om de Firmung te laten plaatsvinden. Normaal wordt het door de bisschop zelf gedaan maar voor 1 persoon komt hij niet en mocht de pastor het doorvoeren. Dus alles in een keer nu achter elkaar door.

Ingrid vertrekt zo naar Oberwölz tot maandag, Jannick moet morgen werken dus die gaat niet mee.