Soms heb je gewoon shit - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu Soms heb je gewoon shit - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu

Soms heb je gewoon shit

Blijf op de hoogte en volg

19 Juni 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Sonntag 14.Juni
Vanmorgen nog genoten van het weer want het is inderdaad omgeslagen. Stuk koeler nu met 19 graden vanmorgen nog 23 en bij het opstaan 17. Net een heftige bui gehad en flinke windvlagen.
Niet veel gedaan vandaag een beetje chillen. Het hele slechte weer is tot nu toe aan ons voorbij gegaan.

Nou tegen de avond klaarde het weer op en het is nu 20 graden .
Net Theresa even gehad omdat Ingrid en Jannick de ruimte waar het Pelletslager moet komen gingen leegruimen. Dat is aardig gelukt nu wachten op de Caritas die morgen komen of ze de kasten willen meenemen en dan kunnen de grindtegels eruit die op het aarddeel liggen (het was een aardkelder daar bewaarden ze vroeger groente fruit en aardappelen). Reini de broer van Ingrid wil het Lager zelf bouwen. Dat scheelt heel veel geld.



Montag 15.Juni
Viel gisteren weer mee tegen de avond knapte het weer op en zelfs wat zon en de temperatuur ging weer naar de 20. Vanmorgen donker en somber, af en toe een bui maar niet koud met 19 graden.
Vanmorgen gepoetst, dan eten maken en tussen door kwam Ingrid met Theresa koffie drinken.
Ingrid gaat zo naar haar werk dan moet ze tot 21 uur vanavond. Eerst rijdt ze nog over Aich om de auto te legen. Theresa komt bij Opa en Oma spelen tot papa thuiskomt van zijn werk. Langzaam aan verschijnen kale lege muren en bodems.
Mijn kacheltje inderdaad verkocht maar de Caritas kwam niet opdagen om de kasten en andere spullen te halen. Eigenlijk verschrikkelijk ondankbaar. Dan zie je op tv de Caritas kan dit gebruiken en heeft dat nodig nou hier hebben ze er niet echt trek in.
Jannick kwam met het trouwkaartje, ze zijn klaar en gaan nu de adressen schrijven . Ik vind het kaartje erg mooi geworden.
Ik heb Hedi gesproken, Dieter heeft deze week zijn laatste bestralingen en als het daarna bij de artsen goed is gaan ze op Kur in Bad Füssing en komen daarna naar Ramsau. Ze hopen daar te zijn als Jannick trouwt.


Dienstag 16.Juni
Nat koel met uiterlijk maar 15 graden, we waren al verwend met dat warme zonnige weer.
Vanmorgen naar de huisarts om bloed te prikken voor de controle, als ik nuchter moet zijn kunnen ze me niet prikken dus pijnlijden. Gelukkig uiteindelijk gelukt , volgende week uitslag.
Even snel daarna wat boodschappen gedaan met Jan samen.
Ipv vanmiddag warm eten maar vanavond doordat ik pas zo laat ontbeten heb had ik niet zo trek.
In de middag van alles en nog wat gedaan, Jan weer werken en het eten gemaakt. Weer een dag voorbij.
Heb me lang bezig gehouden met hoe en wat met de badkamer. Het bad gaat er in ieder geval uit. Ze hebben geen luikje gemaakt onder het bad dus we hebben geen idee hoe het eronder uitziet en wat we dan nodig hebben. Dus ik denk dat Jan dan maar een gat moet maken. Omdat we niet het plan kunnen uitvoeren zoals we het wilden hebben doordat we de boiler niet kunnen weghalen moet het bad weg. Volgende probleem nu hebben we een pak te weinig badkamerlaminaat en nu maar hopen dat ze het nog verkopen want ik zag het op internet niet meer erbij staan.
We hebben nu nog verschillende varianten in optie genomen. Een inloopdouche of een compleetcabine behoren daar toe. Doordat het deels in de badkamer maar 1.92 hoog is vergt het heel veel ruimte en is de inloopdouche het beste maar weten nog niet of dat met de aansluitingen van de afvoer gaat. Ook is dat wel een heel dure optie maar we houden alles nog open.

Mittwoch 17.Juni
De dag begon met ons hoofd in de wolken maar het leek erop dat het zonnetje ging komen maar helaas . Met een 15 graden ook fris maar in de middag werd het toch 18 graden en de zon deed zijn best maar het lukte vandaag niet.
Dan om 9 uur begonnen met bellen naar Nederland om Jannick zijn huwelijksbevoegdheid verklaring te regelen. Ondertussen na heel veel keren bellen kreeg ik iemand in Gouda die me gelijk gaf en een verslag zou neerleggen bij de behandelende persoon die we neit konden bereiken. Maar ik had gisteren al een mail gestuurd naar de info van de gemeente Gouda en daar kreeg ik vandaag berich van dat het in Denhaag moet worden aangevraagd of een van de andere gemeentes voor Nederlanders in het buitenland. Dus Denhaag gebeld keurig geholpen, duidelijke antwoorden en ze stuurde me gelijk een mail met hoe aan te vragen en wat heb je nodig niets op aan te merken dus Jannick moet het opnieuw gaan aanvragen met andere papieren en ook wel papieren van Ingrid maar geen bijzondere dingen en dat moet aangetekend. Hopen dat het dan gaat lukken.
Ondertussen 12 uur dus eten, Theresa was de hele ochtend met opa aan het spelen, ik heb Opa met een rose diadeem op zijn hoofd zien zitten en later een piratenhoed. Dus ik geloof dat het beide plezier geeft. Dan kwam de post met een hele berg pakketten , ik heb nu alles binnen wat ik zondag heb besteld en nog steeds geen pakketten die ik al 3 weken geleden heb besteld en gewoon kwijt zijn maar ik kan pas einde van de week reclameren. Een hele berg pakketten voor Jannick waren er ook. Ben helemaal blij , ik ben het gaan passen en houd het maar hierop. Ik had ook 2 verschillende Dirdlblouses besteld zo dat ik kon kijken welke ik het leukst vind. Maar ze zijn beide zo mooi dat ik ze dus maar beide houd. Jannick had eergisteren al een pakket van Amazon, die had hij niet besteld maar mag het wel houden van Amazon zonder het te moeten betalen en zonder het terug te hoeven sturen. Schijnen ze vaker te doen wat verkeerd verzonden wordt mag je dan houden. Jannick helemaal blij met de grastrimmer die erin zat.
Dus ik was helemaal blij met mijn kleding voor het huwelijk maar er was ook een aangetekende brief voor Jan. We hadden geen idee wat het moest zijn uit Nederland. Nou daar kregen we een hartverzakking van want het zorginstituut heeft opnieuw een verrassing voor ons. Kregen we begin van het jaar een laatste aanmaning en we hadden geen idee waar het over ging, Bleek een vasstelling over 2008 te zijn op mijn naam waarvan ze gemakshalve alle post naar het adres in Ramsau hadden gestuurd omdat we daar in 2008 woonden maar ja als je jaren later dingen berekend en dan verstuurd en dan niet het nieuwe adres neemt hebben de mensen voor wie het is een probleem. Uiteindelijk allemaal kunnen regelen en toen zei ik nog tegen Jan nou als we nu pas 2008 krijgen wat komt er dan nog meer. Nou dat is dus een dwangbevel van een deurwaarder en al voor het gerecht geweest dus over een klein bedrag ongeveer 250 pocent meer waardoor het een schrikbedrag is. Geen idee waar over het ging er stonden 2 beschikkingsnummers voor Jan in maar daar hebben we niets van. Eerst maar eens bellen met het Zorginstituut of het wel een echte deurwaardersbericht is en ja dat is het maar meer info willen ze niet geven ook niet over de beschikkingen met moete heb ik achter haalt dat het geloof het of niet over 2006 en 2010 gaat. Die zijn ergens in 2011 schijnbaar aan ons verstuurd maar ik denk ook naar een verkeerd adres ondanks dat we elke keer netjes ons goede adres na een verhuizing door geven. Dat blijkt ook als het van die doorsnee post is verandering of wat dan ook dan krijgen we het wel.
Dus vanmiddag maar een klacht bij de onbudsman neergelegd en morgen maar bezwaarchriften en aan de deurwaarder en aan het zorginstituut wat een hufters en tja onze badkamer wordt een jaartje uitgesteld. Dus het was een K...............................................................TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTdag
Jan is vanmiddag voor hij ging werken de dozen en tassen met spullen voor de Caritas gaan brengen en heeft gelijk gevraagd waarom ze afgelopen maandag niet zijn geweest,. Toen belde Jan me dat er iemand gelijk kwam kijken van de Caritas. Dus snel alles naar voren gezet en toen was hij er al , de kasten moeten ze niet, het hemelbed met lattenrost en matras wel de andere bedbodem willen ze niet en dat is juist een hele goed maar dat kennen ze hier niet dus moeten ze het niet.
De schragen met glasplaat willen ze ook komen ze morgenmiddag halen. Dus Jan kan nog meer kasten gaan slopen allemaal van massief hout en heel donker gepolitourd dus niks voor de kachel.
Maar we gaan er doorheen komen ik geloof het vast.
Theresa is heel erg lief vandaag en zit nu dvd te kijken het lijkt wel of ze het voelt van vandaag maar even niet.

In de avond lang geskyped met Randy , Bianca ,Dennis en Angela over de kaartjes voor de trein.
Als het gaat lukken komen ze met zijn vijven want ook Malcolm zou dan komen maar die moet nog steeds een dag wisselen en het is nog topseizoen.

Donnerstag 18.Juni
Opnieuw een sombere dag maar wel droog en het werd toch nog 18 graden. De laatste dozen van ons nog doorgenomen en er kon veel weg. Ruimt allemaal weer op.

Kwam er eerst de GLS met een pakket voor Jannick , ik had het aan hem doorgegeven en hij dacht dat het zijn bestelde Asia soepies waren. Dan eten maken en eten en daarna kwam de postbode met 2 pakketten voor mij waar van eentje niet heb aangenomen die kon gelijk weer terug , de andere was wel heel snel 2 dagen geleden besteld en nu was het er al. Maar hij had ook 2 pakketten voor Jannick . Dan kwam de Caritas en die heeft het hemelbed complet met bodem en matras meegenomen als ook het bureau met de glasplaat. Wat een ruimte.
Jannick zijn pakketten van gisteren waren de bouwlampen en Jan heeft vandaag stekkers en draad ervoor gekocht en was de kasten aan het slopen want nu kon hij tenminste zien wat hij deed. Tenminste als ik niet pontificaal er voor ging staan.
Wat een stompzinnige eigenwijze trut zit er bij de gemeente Gouda. De man die ik gisteren gesproken had zei dat ik het goed had en dat het een misverstand was nou geloof het of niet vandaag kreeg Jannick een mail dat hij geen huwelijksbevoegdheidsverklaring van haar krijgt als hij niet een huwelijksbevoegdheidsverklaring van Ingrid opstuurd. En dat hij in ondertrouw moet. Je zal weet ik waar aan de andere kant van de wereld wonen dan kom je even in ondertrouw?? Gelukkig hebben we niks meer met haar vandoen en kan Jannick de papieren gewoon in Denhaag indienen. Het lijkt me toch logisch als je in het buitenland woont en in dat zelfde land trouwt met een ingezetene dat alles in dat land wordt geregeld met de vereiste papieren voor de ander uit zijn geboorteland maar nee hoor. We blijven hopen op een goede afloop.
Ik heb nu dus ook maar een officiele klacht ingediend want je wordt toch enorm gedupeerd bij hele belangrijke zaken , wie is zij dat ze iemand zijn huwelijk verwijgerd.

Freitag 19.Juni
Koud, nat en we kunnen hier in de regio sneeuw verwachten tot op 1400m. Wij hebben alleen maar regen . Veel werk verzet en Jan is nu klaar met de kasten slopen en we hebben heel veel afval staan nu dat is denk ik wel 4x rijden. Maar als dat is afgevoerd dan is die ruimte leeg en kunnen de grindtegels eruit en moet de aarde eruit geschept gaan worden vooradt er en vloer in gestort kan worden. Tja en dan kan de Pelletheizung ingebouwd gaan worden. De bank heeft zijn fiat gegeven dus dan staat er niets meer in de weg en er komt zelfs waarschijnlijk nog een solaranlage alleen niet met alle panelen om alles te dekken maar de helft want ze kunnen alleen op het aangebouwde deel gezet worden.
Was rustig want Ingrid en Theresa kwamen pas aan het eind van de middag terug . Wel jammer want ik wilde met Theresa naar de minis om hard te lopen want de Gröbmingerbusinesslauf was vanavond en voor de kleintjes begon het om 17 uur en ze kwamen er net na thuis. Ze vindt het geweldig als ze al die mensen ziet lopen en dan gaat ze ook rennen dus ik dacht dan kan ze ook wel meedoen , het is maar 100 m.
Jan heeft voor hij naar zijn werk ging weer dozen met klein spul afgegeven bij de Caritas want er blijft toch van alles en nog wat te voorschijn komen en alles wat ik niet gemist heb kan ook wel weg. Sommige dingen zaten al heel lang ingepakt in dozen en nu die maar onder handen genomen , elke keer meeverhuisd en dan kijk je erin en denk je tja wat moet ik ermee en voor de doos weer dicht gaat en ergens verdwijnt nu dus definitief verdwenen.

| Door: Annemarieke
Mooi kaartje!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Gröbming

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2015

Zeer drukke dag

27 Augustus 2015

Nog snel de puntjes op de i zetten

26 Augustus 2015

Wegloopster Theresa

25 Augustus 2015

Nog 4 nachtjes en voorlopig nog zat te doen.

24 Augustus 2015

De grote schoonmaak is begonnen

Actief sinds 05 Juni 2016
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 3882

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

05 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: