Waterbreuk en solar op het dak - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu Waterbreuk en solar op het dak - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu

Waterbreuk en solar op het dak

10 Augustus 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Samstag 8.August
Vandaag is ook mijn kleinzoon Björn 10 jaar geworden, de eerste tiener onder de kleinkinderen Oma wordt oud.
Ingrid kwam tegen 16 uur vragen of we weer mee terug gingen naar het feest , Theresa had geslapen dus we konden weer. Voor de 3.keer op pad er waren demonstraties door de verschillende Feuerwehren. Theresa vond vooral het in brand steken van de auto´s geweldig. Het trok heel langzaam dicht en toen de eerste hoosbui, veel water maar heel kort. Iedereen de tent in en iedereen er weer uit maar dan de volgende bui en het kon nog harder regenen. Theresa liep achter Jannick aan want die was aan het bedienen. Dus ik zeg tegen Ingrid dan vragen ze aan haar en wat doet jouw papa voor werk? Nou die brengt bier rond. Vertelde ingrid dat bij de neefjes van Theresa ook zo iets gevraagd was en hun vader gaat in de morgen op de fiets naar zijn werk en komt dus ook op de fiets terug en toen hadden ze geantwoord dat hij de hele dag fietste. Kindergedachten.Tja wij waren ook alleen in korte broek en blouse of t-shirt.
Gewacht tot het minder hard regende en zijn we maar weer terug gegaan, Theresa was gaar en die had iets in haar hoofd en wilde niets anders meer. Met zijn drieen haar in de buggy gekregen en Opa haar gereden want de wielen voor mogen niet op de grond want dan zet ze haar voeten erop. Het was nog zo warm dat je nauwelijks nat werd in de regen.
Om kwart over 8 kwam Ingrid vragen of wij nog terug gingen maar het was ons wel genoeg en nu hebben wij de babyfoon en is zij gegaan. Het wordt niet laat want morgen moet ze werken dus om 5 uur er weer uit .Er zijn wat problemen met fotos erop zetten dus weer even zonder tot het weer gaat.

Sonntag 9.August
Vandaag mijn kleindochter Olivia jarig , 9 jaar geworden.
Jannick kwam met Theresa al vroeg en hij vroeg ons of hij nog een poosje kon gaan slapen.
Hij heeft gisteren vanaf 9 uur tot 23.30 in de feesttent gewerkt. Toen was hij het helemaal zat. De avond ervoor tot 4 uur dan heb je wel wat slaap te kort gehad denk ik zo.
Opnieuw een bloedhete dag en het blijft zeker de komende week zo . Het is dit jaar een beetje veel van het hete weer.
Jannick had tussen de middag op pizza getracteerd en dat hebben we ons laten smaken.
Dan ging hij met theresa naar beneden. Dan na haar slaapje ben ik met haar in de tuin gegaan, zij knoeien met water en zand en Oma in de ligstoel. Jannick ging om 5 uur in vol ornaat op condoleance . Jan en ik zijn met Theresa een ijsje gaan halen.
Om 20 uur was de rust bij ons wedergekeerd.
We kunnen wel lachen om Theresa, toen ze haar Dirdl had gepast wilde ze ook een tasje net als Oma. Ik heb het hengsel helemaal klein gemaakt dan kan ze hem omhangen. Nu wil ze elke keer als ze een jurk aan heeft en we weggaan zoals nu met een ijsje eten een tasje. Maar vandaag wilde ze niet weg zonder een lipstick. Heeft ze niet van mij want ik heb er geen in mijn tas.
Het mag dan een rauwdauw van een kind zijn, soms is ze toch een echt meisje.

Montag 10.August
Was al om half 6 wakker en het beloofd weer een snikhete dag te worden. Dat blijft ook nog even zo want ze geven het nu al tot volgende week maandag op. We hebben nu al 2 maanden super heet weer. Het wordt me nu toch af en toe een beetje te veel.
Om half 8 stond de eerste Handwerker voor de deur en ze beginnen vandaag aan de Solaranlage voor het warme water. Nu maar hopen dat er niemand van het dak valt.
Jannick ook weer naar zijn werk en Theresa aan haar ontbijtje uiteraard door Opa gemaakt.
Vandaag geen lange dag met Theresa want als het goed is komt Mama rondom 2 uur thuis en kan Oma haar week beginnen met ook wat huishoudelijke klussen. Die schieten er nogal bij in als Theresa rondloopt. Sommige dingen zijn dan ook zinloos om te doen.
Half 9 de deurbel, er is een waterbreuk ergens in de buurt en ze kwamen langs om te zeggen dat we zonder water komen te zitten. Dus snel een emmertje water en een kan drinkwater genomen.
Tja alweer een goed begin van de week, gaat lekker zo.

Gelukkig breuk snel gevonden en om half 11 ging het water er weer op-

De arbeiders gaan lekker door met hun werk, eerst de Solar op het dak, daarna de schoorsteenpijp door het rookkanaal en dan ook nog aan de Pelletopslag begonnen. Morgen weer een dag maar zo gaat het goed. Ingrid kreeg visite, Jan hielt toezicht op het werk en sprong bij als het nodig was en is pas in de avond gaan werken . Dan is het ook niet meer zo heet.