Super heet weer , hevige tropische buien - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu Super heet weer , hevige tropische buien - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu

Super heet weer , hevige tropische buien

23 Juli 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Samstag 18.Juli
In de middag was het zo heet dat ik via de livestream de Ennstal Classic heb gekeken.
Dan Theresa en Ingrid even dag gezegd die op het punt stonden weg te gaan en ik met Jan even naar de Spar gaan lopen. Het evenement is afgelopen en de rust keert weer. Het lijkt erp dat er vandaag geen slecht weer op komst is dus alles rustig.
Het is nu avond maar erg benauwd en ik heb hoofdpijn, het schijnt de hele week nog warm te blijven maar ik hoop wel wat minder warm.
In de avond wat onweer maar verder niets.

Els ik heb het vorige stuk weg gehaald er was een oud stuk van vorig jaar per ongeluk er tussen gekomen. Vandaar dat het al augustus was. Ik ben een album aan het maken en ik ben tussen 2 computers aan het wisselen geweest op de een zoeken en kijken op de ander in het album plaatsen schijnbaar een keer verkeerd gegaan.

Sonntag 19.Juli
De dag begon met sirene geloei om half 8, snel naar beneden gelopen om te kijken of Jannick wakker was geworden en dat was hij. Het ging om olie ruimen in een kelder en hij is niet gegaan omdat hij moest werken en anders was zijn collega alleen. Dus ik maar een ontbijtje gemaakt met warme bagels met geitenkaas, honing en rucola uit de tuin. Koffie en jus erbij en gezellig met zijn drieen ontbijten. Ach de dag kan slechter beginnen. Om 10 voor 9 was het al 23 graden en om 10 uur al 26 graden in de schaduw. Op het balkon van de grilplaat gegeten en later in de middag een ijsje gaan halen bij Stefflback en dan wandelend terug over de kinderskiwei ondertussen kwam er al gedonder en de bui hing boven ons maar draaide toch weer weg, Nu dus gewoon weer zonnig en warm.

Later kwam het toch nog en het ergst getroffen was Haus, er stond daar veel onder water, dak ergens af, bomen om , Murabgang en ga zo maar door. Het is steeds zeer plaatselijk .

Montag 20.Juli
De dag begon gewoon weer heet, het is heel normaal dat het rondom 10 boven de 25 graden is.
Het is wel stil zonder de familie beneden in huis. Ingrid blijft nog tot morgen weg met Theresa. Jannick heeft vanavond RK dienst dus die komt ook niet thuis.
Verder is het proberen te overleven met die warmte.

Dienstag 21.Juli
Het weer nog steeds erg warm tot heet, in de middag wel wat buitjes zelfs met zon en 30 graden. Er is wel weer heel slecht weer opgegeven en ik geloof dat het in het Murtal is neer gegaan.
We doen zo min mogelijk, eten buiten en hebben het balkon behalve het zonnescherm ook nog ons eetdeel met een laken afgeschermd.
Eind van de middag kwamen Theresa en Ingrid thuis. Kreeg een flinke zak met Eierschwammeln die haar broer gezocht heeft. Zelf heeft ze een nog grotere zak. Ik begreep dat het slechte weer bij haar moeder ook flink heeft huisgehouden. De tuin is verwoest.
Tja het is ook allemaal zo extreem.
Het is ook jammer dat het vaak in de avond los barst want veel leuke dingen vallen daardoor letterlijk in het water. Toch neemt de grond het water niet op, er zijn in de regio al op 3 plaatsen bosbranden geweest. Veroorzaakt door blikseminslag.

Mittwoch 22.Juli
Na een zwoele nacht was het gelijk in de morgen al heet en zaten we met Theresa al vroeg in het zwembadje in de tuin. Dan naar binnen om er een paar uur niet meer uit te komen want oh wat is het heet. Middageten en Theresa wilde niets en haar dan maar in haar bedje gelegd , ze sliep toch een 1 ½ uur. Dan spelen en later in de middag met oma boodschappen doen. Eerst een stukje in de buggy dan rennen over het voetpad dan weer een stukje in de buggy. Samen door de winkel en terug was ze het helemaal zat en wilde ze alleen maar zitten. Die hitte valt voor kinderen ook niet mee.
We waren net thuis toen de deurbel ging er een collega van Ingrid voor de deur stond, die kwam kijken naar de bouwput en as zaterdag komt hij meten en uitzetten. Daar moet Jan hem dan bij helpen want Ingrid en Jannick werken zaterdag allebei.
Nu is het 19 uur , 30 graden in de schaduw maar er komt nu wat wind opzetten wat het aangenamer maakt, er komt ook wat bewolking nu en hopen dat het daarbij blijft.

Een paar maanden terug al steeds gevraagd aan Jan wanneer zijn paspoort verloopt want de mijn loopt maart volgend jaar af. Omdat Munchen dicht gaat en je nog tot oktober en afspraak kon boeken. (nu al helemaal volgeboekt) Ondertussen tich maanden verder en hem vandaag gedwongen om te kijken en dan blijkt dat zijn paspoort al sind maart van dit jaar verlopen is , al op vakantie geweest naar Frankrijk en Slovenie met een verlopen paspoort dus ik ben BOOS.
Nu vandaag maar een afspraak geregeld in Den Haag voor oktober als we een weekje in Nderland zijn. Het zou in 3 dagen kunnen volgens hen dus daar hoop ik dan ook op want we hebben maar 5 werkdagen dat we er zijn en gelijk op maandag een afspraak. Gelijk voor ons allebei want het is dan maar weer voor 10 jaar achter de rug. Ze maken het wel steeds moeilijker en ik vraag me af als je oud en hulpbehoevend bent hoe je dan aan je paspoort komt. Het is allemaal behoorlijk ver weg en al lijkt Wenen niet ver het is voor ons een dagreis. En wie weet waar je het over 10 jaar moet doen.

Net landde de trauma heli weer vlakbij , meestal niet goed.

Donnerstag 23.Juli
Na een avond en nacht met heel veel regen en heel veel onweer was het vanmorgen weer gewoon warm en zonnig.
Theresa werd door Jannick gebracht samen even koffie gedronken voor hij weer naar zijn werk moest.
Dan even snel wat groente bij de Billa gehaald en dan het eten voor vanmiddag voorbereid.
Eind van de morgen kwamen Peter, Astrid, Tosca en Nicole de Wit gezellig op visite. Ze zijn in Reit im Winkl op vakantie en nemen dan de moeite om ons helemaal te komen bezoeken. Hadden ze ook nog dropjes , hagelslag en stroopwafels meegenomen. Theresa is in ieder geval in haar nopjes met de gekleurde dropstaafjes die erbij zitten.
Theresa heeft zich vermaakt met de 2 grote meisjes zoals zij ze noemt. Ze is totaal niet eenkennig of zo . ook niet naar Peter en Astrid . Nou wij hadden ook een fijne dag met ons bezoek. Nadat ze weg waren gegaan in de middag ben ik nog even met Theresa met Jan naar Schladming gegaan, wat boodschappen gedan maar ja ik kan dan met die hitte geen diepvries of vlees of zo mee nemen want als Jan gaat werken wordt het veel te heet in de auto. Maar ik heb weer wat voorraad mee kunnen nemen. Dan is Jan naar zijn werk gegaan en ik ben met Theresa lekker gaan lopen met haar in de buggy vanaf de Hofer en de Pennie, kwam dan ook nog langs de Eurogast en dar dan maar gelijk een blok kaas meegenomen. Bij de Eurogast is het parkeerterrein overdakt en het galmt daar lekker dus Theresa elke keer weer heel hard hallllooooooooooooooo en ineens hoorde ze een Halloooooooooo terug , haar gezicht vol verbazing, was er een wat oudere man met zijn vrouw zijn auto aan het inladen en die had haar geantwoord echt lachen.
We waren nog maar net in het centrum belde Jan dat hij het voor vandaag genoeg vond en samen naar huis.
Theresa was het eigenlijk al helemaal zat maar het duurde nog tot na achten voor Ingrid thuis kwam en ze lekker naar bed werd gebracht door Mama. Jannick had ook ongeveer rond deze tijd thuis gekomen maar hij ging helpen om de brandweer van het oude naar het nieuwe Rüsthaus te verhuizen.