Midden in de Ennstal Classic - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu Midden in de Ennstal Classic - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu

Midden in de Ennstal Classic

15 Juli 2015 | Oostenrijk, Gröbming

13.Juli
Nou dat mooie weer dat ze zeiden dat er vandaag zou komen blijft lekker weg. Wel buiten kunnen eten bij 21 graden maar daarna werd het alweer koeler en alleen maar meer bewolking en meer wind.
Straks komen Rob en Renate even koffie drinken, leuk dat ze toch nog even in hun korte vakantie tijd vinden. Dan zien we ons daarna pas van de winter weer.

Een super gezellige middag gehad met Renate en Rob. Jan is pas daarna gaan werken dat is wel een voordeel dat hij later gaan kan.

Weer een avondje Homeland kijken en de dag was weer om.

14.Juli
Iets meer zon dan gisteren en ietsje warmer maar het blijft hier maar zwaar bewolkt, ze geven toch weer zeer heet weer op met vrijdag naar de 39 graden. Dan ben ik wel weer tevreden met een dag als vandaag.
Lekker buiten gegeten een beetje gerommeld en zo dadelijk de babyfoon als Theresa een middagslaaapje gaat doen (als ze dat gaat doen) Dan gaan Ingrid en Jannick naar Liezen. Jannick heeft vandaag vrij maar moet dan zondag werken. Hij moest eigenlijk het hele weekend werken maar had het verkeerd gedaan dacht een weekend later te moeten werken en toen oeps ik wordt zaterdag gedoopt en ik moet werken. Gelukkig 1 dag kunnen ruilen.
De Ennstal Classic staat letterlijk zo wat voor de deur. Er wordt al druk gekeurd en gedaan.Jan was even naar de huisarts om recept te halen en vertelde dat het een drukte van belang is. Wij hebben er geen hinder van alleen de vreugde.

Ingrid en Jannick gingen naar Liezen en Theresa kwam bij ons in de middag. Ben ik met haar naar de auto´s gaan kijken in het Motorpark bij de MEZ. Theresa vindt het geweldig en vooral als ze naar haar zwaaien als ze voorbij komen. Het begon voor de deur al want ook bij de buren zijn er Ennstal Classic gasten en er reed er net een weg. Nog een stukje wandelen en toen kwamen we Opa tegen die naar zijn werk ging en luid toeterde, oh Opa toch nu moest Theresa heel hard huilen want ze wilde met Opa mee. Gelukkig snel over en bij de Caritas winkel helemaal want ze vond een kinderbrandweerhelm zette die op en deed hem niet meer af en zei tegen iedereen Feuerwehr en Papa . Mocht ze ook nog een videoband uitzoeken en ze nam Shrek 2. Uiteraard de brandweerhelm gekocht want die kreeg je niet meer van haar hoofd en ach voor een euro een blij kind en de banden kosten ook een euro dus weer veel plezier. (en Oma rust) Thuis gekomen een waterijsje en op de bank met Shrek.
Jannick en Ingrid kwamen terug en ik werd weer verwend door Jannick die de laatste cd van Andreas Gabalier (Mountainman) voor me had gekocht en een zakje dropjes. (Bij de Muller in Liezen verkopen ze van die kleine ruitvormige dropjes) Ik voel me net zo verwend als Theresa.
Als Theresa er is mag ze altijd 2 van die dropjes en dan mag Opa en Oma en Papa ook 2 dropjes. Ja Mama mag ook maar ja die rilt er van.

Mittwoch 15.Juli
De dag begon wel warm maar nog steeds zwaar bewolkt maar om 11 uur brak de zon door en zie 26 graden en steeds minder wolken. Theresa werd om kwart over 8 wakker en dan gaat ze Opa wakker maken die dan haar boterham maakt. Tja rituelen zijn er om geleefd te worden.
De post bracht het laatste document voor Jannick , zijn niet getrouwd zijn papier , hij had hem al per mail gekregen en wist dat het onderweg en nu is het er .

In de middag met Theresa weer een grote ronde gemaakt deze keer zij op haar driewieler met stang. Eerst naar het Motorpark en onderweg al zo veel autos gezien en gehoord. Ze vindt het geweldig en wet precies wat een normale auto is of een auto die mee doet. Helaas zijn erbij die geen fatsoen hebben. Bij de rotonde bij de begraafplaats was alles stil gezet omdat er een begrafenisstoet kwam. Ik stond bij de zebra en wilde oversteken, de ene auto stopt de andere met zo´n …......... die denkt dat hij wat was zet zo zijn auto over de zebra dus ik stond halverwege , hij kon de rotonde niet op en de agent stond uit zijn neus te eten.
In het centrum is alles volgebouwd staan de stoepen vol auto´s waardoor je op de weg moet lopen en je mag al normaal niet snel in het centrum zijn erbij die denken dat ze op de Red Bullring zijn.
Gelukkig zijn de meeste van de 192 deelnemers erg aardig , zwaaien en rijden normaal. Bij de Caritas een video omgeruild die we pas hadden meegenomen en die het niet deed , dus Theresa een ander uitgezocht, het werd een Poeh video.
Ondertussen was het bloedheet met 29 graden en ik kwam drijfnat thuis want dat fietsje duwen valt niet mee vooral als ze het te druk heeft met kijken ipv sturen.
De komende dagen wordt het nog veel warmer tot 39 graden geven ze op.