Nog steeds echt zomer - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu Nog steeds echt zomer - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu

Nog steeds echt zomer

Blijf op de hoogte en volg

13 Juli 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Sonntag 5.Juli
De dag begon al vroeg, doordat we het raam wijd open hebben in de slaapkamer is het om 5 uur al licht en ben ik dus ook al vroeg wakker. Tegen 7 uur pas opgestaan en beneden waren Ingrid en Jannick ook al om half 8 het zwembad van Theresa aan het plakken.
Wij ontbijten op het balkon met een bagel met geitenkaas, rucola en honing. Glas jus en koffie erbij en genieten maar.
Jannick was al vroeg weg want die doet vandaag RK dienst op de Reiteralm waar het Almrauschfest vandaag is. Jan en ik zijn lekker in de tuin met Ingrid en Theresa rond het zwembad gaan zitten.
Theresa ging er gelijk in toen het bad gevuld was met ijskoud water. In de loop van de dag wordt het water steeds warmer. Jan wilde gek doen met Theresa stapte in het bad en wilde dan brrr wat is het koud en dan een beetje rondspringen. Dat pakte verkeerd uit , hij ging achterover onderuit kwam deels in het water deels achter het bad terecht. Je kan me nu nog weg dragen. Hij heeft veel geluk gehad want het scheelde echt een haar of hij was met zijn kop op het iets hoger gelegen terras geklapt en met zijn nek op de rand daarvan. Maat het is goed gegaan en je kan je wel voorstellen hoe ik gelachen heb want al valt iemand en bezeerd zich als het een raar gezicht is dan kan je mij weg dragen. Dat gaat ook niet zo maar over bij het minste geringste begin ik weer tot ik niet meer kan. Dit niet tot plezier van Jan want die wil nooit herinnerd worden aan stommiteiten en in die klasse viel het toch echt. Ingrid wist niet meer waar ze moest kijken en deed erg haar best om haar lachen in te houden. Maar ja als ik dan haar aan kijk begin ik weer.
We hebben gezamelijk gegeten, Ingrid had Courgettesuppe gemaakt en ik een koude aardappelsalade. Dus alweer smullen.
In de middag nog een stukkie tour de France gekeken , hoe ze door Gouda gingen. Voor de rest niet kan ons beide niet bekoren de wielersport.
Eind van de middag zijn Jan en ik nog wat gaan wandelen en op de terug weg een Radler gaan drinken bij Landhaus George.
Het is nog steeds erg warm, in de schaduw op het balkon 32 graden.
We hebben nog een gekoeld wijntje staan die we gisteravond hebben open gemaakt dus vanavond nog een glaasje drinken. Nu net nog een bageltje zoals vanmorgen gegeten en als we nog trek krijgen heb ik ook nog salade over.

Gisteravond belde Dennis om te zeggen dat hij het werk gekregen heeft en dat hij zelfs al gewerkt had. Toch fijn voor hem na 5 jaar thuis zitten. Het is via een detacheringsbureau maar goed het is werk. Zit hij ook nog bij zijn oude werkgever.
Jan is ook helemaal blij voor hem, hij laat het nooit zo merken maar hij maakt zich best af en toe zorgen ook bij zijn grote kinderen.

Weer een aantal fotos gekregen van Angela, van Jula en ook 2 waar Bo op staat. Dat maakt mij nou ook blij. Ik weet nog van vroeger tel je zegeningen een voor een, tel ze allen en vergeet er geen- Meestal heb je er veel meer dan je denkt te hebben.

Ik heb vrijdag ook al mijn nieuwe pc gekregen en ben hard bezig om dingen over te zetten, maar ik heb de cd van Jannick nodig om office erop te zetten . Die heeft er een bij zijn nieuwe pc gekocht voor meerdere computers . Ik ga nog wel kijken wat het eventueel kost als de kapotte pc gerepareerd kan worden.

Montag 6.Juli
Vanmorgen vroeg prachtig weer en zon maar rondom 7 uur begon het dicht te trekken en al snel regende het. Aan de temperatuurligt het niet want om 8 uur 20 graden. Tegen het middaguur kwam de zon weer terug en het wordt nu snel warmer.
Was vanmorgen poetsweer want met het warme weer doe je niet zo heel veel dus dan vandaag maar. Het helpt ook als Theresa er niet is. Na het middageten kwam ze toch want Ingrid ging een bezoek ergens afleggen. Ze mocht nu wel een videoband kijken, ze had de hele morgen al in de tuin gespeeld met water en zand dus even een beetje rust kan ze wel hebben. Slapen doet ze zelfs bij deze warmte niet.
Jan heeft vanmorgen het gele wanddeel in het trappenhuis bijgewerkt, waren ook beschadigingen na het venster zetten. Dus dat ziet er ook weer goed uit. Verf is gelijk op ruimt ook weer op.
Jannick is bij de brandweer meubels in elkaar gaan zetten, de verhuizing van het oude Rusthaus naar het nieuwe is begonnen, vorige week waren de asfalteer werkzaamheden gedaan, begint nu wat te lijken. Ze krijgen er ook nog een vergoeding voor van 10 euro per uur.
Straks ga ik met Jan mee , heb wat boodschappen nodig. Ingrid zou dan weer thuis zijn.

Donnerstag 9.Juli
Zo vanmorgen weer aardig fit opgestaan. Gisteren was het na 10 maanden weer raak, ik stond op voelde me niet lekker worden , dan ongelooflijk duizelig, diarree en dan overgeven tot ik leg was. Dan kan ik er niets inhouden en als het dan eindelijk gezakt is voorzichtig weer wat eten en drinken. Ik had een lage bloeddruk, een iets verhoogde suiker. Geen reden om ziek van te zijn.
Heel veel geslapen en nu dus weer aardig fit.
Gisteren hadden we noodweer maar goed doorheen gekomen hier maar in de omgeving niet en erg veel schade.
Vandaag zwaar bewolkt, af en toe een zonnetje af en toe een spetter en wel warm. Geen klagen.
Moest al vroeg wakker worden om de babyfoon aan te zetten, kwart voor 6 vertrekt Ingrid en Jannick had nachtdienst op de ambulance. Ik slaap dan niet meer en ben dan vrij snel erna opgestaan. Theresa werd pas om kwart voor 8 wakker.
Jannick bleef in Schladming want die had begin van de middag een afspraak bij de tandarts. Toen hij later thuis kwam had hij een wortelkanaal behandeling gehad en hij moet er nog een. Maar eesrt nog een keer terug voor deze en over een maand of 3 dan de andere kant.
We weten ook al wanneer de doop van Jannick is, hij wordt op zaterdag 18 Juli om half 12 hier in de Katholieke kerk gedoopt .
We hopen dat morgen het straten door kan gaan maar doordat de Maurer ergens bezig was waar een boom omgegaan is en het werk allemaal opnieuw gedaan moet worden weten ze niet of ze het morgen halen. Dat is erg balen want Jannick heeft volgende week geen vrij meer. En vrij zit er niet meer voor hem in het is al een probleem met zijn vervolgafspraak bij de tandarts.
Er moet nog een fijne laag komen en dat moet de Maurer beslissen hoeveel en hoe het er moet komen. Dan moet de man met de bagger het op zijn plaats leggen. Dan kan Jannick daarop gaan straten. We gegonnen zo goed en nu bijna 14 dagen verder en nog steeds niet klaar.
Vanmorgen zijn Jan en ik met Theresa naar Liezen gegaan want daar was Italiaanse markt. Heel veel erg lekkere dingen maar allemaal toch wel heel erg duur. Wel overal proeven en vooral Theresa liet zich overal de kaas smaken. Dan nog een beetje rond gewandeld en nog wat boodschapjes gedaan . Rond het middaguur weer thuis .Vandaag bleef Theresa tot tegen vijven en kan ik nu even uitpuffen want ik ben na gisteren wel erg moe.


Freitag 10.Juli
Weer prachtig zonnig en warm weer.
We gingen samen met Theresa naar Liezen want daar was Italiaanse markt. Allemaal erg lekker maar erg duur. Theresa is een echt kaasmonster want bij elk kraampje wilde ze de kaas proeven en daar zaten best pittige kazen bij. Dan nog een beetje rond gelopen door Liezen, heerlijk met dat mooie weer. Nog wat boodschappen meegenomen en naar huis.
In de middag heeft Jan de houten lijsten van het badkamerplafond eraf gehaald. Foeilelijke dingen en allerlei soorten van smal tot heel breed, met rand en kromming enz. Tja we weten nu waarom sommige heel bred zijn want daar waren gewoon de tegels te kort. Het ziet er niet uit. Het plafond zelf laat zich net als in de keuken niet verwijderen want die is aan het plafond gekit. Alles vol met roestige spijkers of schroeven. Jan heeft alle lelijke plekken al glad gemaakt en aangetipt en toen was hij het even zat. Maar het ziet er al een stuk rustiger uit ook al zijn de tegels niet mooi. We moeten toch ergens beginnen. Ik ben een grote wandeling gaan maken eerst naar de Unimarkt gelopen vandaar naar de Billa dan naar de Spar en dan over de Hauptstrasse terug naar huis. Dan ben ik voor het eerst sushi gaan maken. Ik ben niet helemaal tevreden de rijst had kleveriger mogen zijn en zachter ook al heb ik precies gedaan wat erop stond. Voor de rest de Makis vielen daardoor uit elkaar. Maar goed al de rollen in de koelkast tot morgen. Dan soezen gaan maken en ik heb mijn dag niet , zijn nog nooit ingezakt maar wel vandaag dus en dat zonder de deur geopend te hebben.
Tja toch open gesneden en gevuld met kersenjam en advocaatroom smaken best.
Ondertussen kwam Jan weer thuis van zijn werk. Jannick kwam langs om 2 zakken met knabbernossistukjes te brengen die hij voor ons uit Stainach had meegenomen. Stellen we zeer op prijs en ze smaakten prima tijdens het kijken naar de serie Homeland die we op het Amazonaccount kijken van Jannick met zijn stick . We zijn ondertussen aan de 2e Staffel bezig.

Samstag 11-Juli
Weer een prachtige warme en zonnige dag en het wordt weer elke dag warmer.
Jannick en Theresa kwamen en de soezen met die voor Theresa gevuld met vanillepudding vonden ook hun weg.Jan heeft het plafond in de badkamer de eerste keer wit gemaakt en wat een verschil al. Tussen de middag de sushi gesneden zagen er best goed uit en smaakten zelfs zeer goed. Daarna ging Theresa slapen en wij ook even niets.
Nu is ze wakker en gaan we wandelen , Jannick , Theresa en ik. Theresa op haar driewieler mee.
Kom ik thuis heb ik mijn kruidenstokbrood verloren want die zat niet meer bij de boodschappen, nou dan kijk je op je neus.

Vandaag alweer 28 jaar geleden dat mijn moeder overleed, soms heb ik het gevoel hoe ouder ik wordt des te meer ik haar mis.

Jannick heeft voor ons ook een Amazonstick besteld , hij moet nog kijken of het met dezelfde account gaat want we zitten op hetzelfde internet. Soms is het een gekke gozer maar toch wel heel lief. Omdat we zo veel kijkplezier met die van hem hebben (we willen hem gewoon niet meer afgeven).

Maar vanavond gaan we een muziekprogramma kijken , gewoon op een normale zender. We kunnen nog buiten zitten en luisteren bij de kaarsjes.

Nou we zitten nu binnen inderdaad met kaarsen en zonder tv muziekprogramma want er barstte een noodweer los en binnen een minuut hadden we al geen elektriciteit meer en het gaat verschrikkelijk te keer. De plantenbakken aan de binnenzijde van het balkon gezet want er blijft niks op zijn plaats.

Nu gaan de alarmen ook nog af en Jannick is al weg, ik heb altijd angst en geen idee wat er nu is kan me voorstellen bomen die om gegaan zijn maar het kan ook andere ellende zijn. We wachten maar af.

De elektriciteit hadden we al snel terug al blijft het flikkeren, internet is er niet en geen idee of we wel telefoonbereik hebben. De kaarsen nog maar even aanhouden want het valt niet mee om in het aardedonker wat aan te krijgen.

Jannick was inderdaad een boom op de B320 gaan wegzagen verder is de schade geloof ik beperkt gebleven. We hebben afgelopen week meerdere keren al zo´n enorme bui gehad , het komt is gelijk heel erg en is denk ik in 10 minuten het ergste voorbij.


Sonntag 12.Juli
Alsof er geen slecht weer geweest is een prachtige zonnige dag en warm. Tegen de middag wat meer bewolking maar we blijven goed hoop houden dat we vanavond de BBQ kunnen aansteken. Het moet wat later want Ingrid is pas om 20 uur thuis. Het vlees is al gesneden en gemarineerd voor de satespiezen, de pindasaus is ook klaar en de rest komt vanavond wel.
Lekker buiten ontbeten, een latte, een jus en een bagel met geitenkaas. Daarna kwamen Theresa en Jannick. Theresa die kleine pyromaan had de aansteker gevonden die ik gisteravond had gebruikt voor de kaarsen en op een handige grijpplek had laten liggen. Zat ze ermee in haar prinsessenjurk onder mijn eettafel in de keuken en vuur maken. Tja afgepakt en opgeborgen maar het blijft toch een dame om in de gaten te houden.
Tussen de middag gezamelijk gegeten had lekker zalmrijst gemaakt. Dan is er nog wat over want Jan haalt het anders niet tot vanavond en kan hij tegen vijven laatste restje eten.
Jannick is naar beneden en Theresa is slapen. Jan en ik even niets. Jan heeft anmorgen een 2. keer het plafond in de badkamer gedaan. Ziet er oogverblindend wit uit.

De middag in de tuin doorgebracht en dat begon nogal hilarisch. Theresa wilde in het zwembad gaan spelen maar het water was best heel koud maar ze wilde er toch in en ze is nogal een wilde . Dus ze staat erin en wil gaan springen of rennen en glijdt onderuit en dus gelijk helamaal in dat koude water, Arme kind en wij maar lachen en zij heel hard huilen. Daarna helemaal ingepakt in het zonnetje op een ligstoel om weer warm te worden. We besloten dan ook maar om het zwembad te gaan schoonmaken en ik samen met Jannick dan gedaan en weer opnieuw gevuld maar zwemmen wilde ze niet meer.

Tegen 19 uur is Jannick de BBQ gaan aansteken en tegen achten kwam Ingrid thuis en konden we gaan eten, Hardstikke gezellig en heel erg lekker, Tot half tien buiten gezeten en toen ging Theresa slapen en hebben we opgeruimd.

Montag 13. Juli
De dag begon zwaar bewolkt en somber maar volgens de berichten zou het toch straks weer zonnig en warm moeten worden.
Jannick zijn vakantie is afgelopen en helaas ligt het bouwproject nog steeds stil. Vandaag en morgen is Ingrid weer thuis dus ook wij even rust.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Gröbming

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2015

Zeer drukke dag

27 Augustus 2015

Nog snel de puntjes op de i zetten

26 Augustus 2015

Wegloopster Theresa

25 Augustus 2015

Nog 4 nachtjes en voorlopig nog zat te doen.

24 Augustus 2015

De grote schoonmaak is begonnen

Actief sinds 05 Juni 2016
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 3884

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

05 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: