Uitstapje Stoderzinken - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu Uitstapje Stoderzinken - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Familie-Molenaar-Ruesink - WaarBenJij.nu

Uitstapje Stoderzinken

Blijf op de hoogte en volg

03 Juli 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Donnerstag 2.Juli
Na een warme nacht maar toch lekker geslapen beginnen aan een nog warmere dag. Gisteravond was het volle maan en het zag er zo mooi uit. Brengt helaas veel onrust met zich mee.
Dus gelijk badpak aan want meer hoef je niet aan. Dan kwam Jannick vragen of ik met hen mee wilde gaan naar Liezen en ja dat wilde ik wel. Ingrid wilde voor schoenen kijken en ik dus ook.
Dus allerlei winkels geweest en ja ik ben bij de laatste winkel geslaagd maar Ingrid nog geen schoenen. Ik heb Tommy Hilfiger schoenen gevonden en ben er best content mee. Een klassiek uitziende schoen, een hak en van bruin suedeleder met stevige zolen. Dan naar een juwelier want Ingrid en Jannick wilde hun trouwringen kopen. Ze hadden daar best ideeen over en willen graag hun verlovingsringen aan de trouwringen verbinden dus iets om samen te dragen of aan elkaar te zetten. Bij de eerste zaak lukte het niet en vonden ze het niet maar er was nog een juwelier.
Daar werden ze hartelijk ontvangen er werden gelijk bakken met ringen neergezet en ze mochten graaien en passen en combineren en ze waren het eigenlijk heel snel eens met hun keuze.
Ik vind ze ook heel erg mooi maar tja al vond ik ze niet mooi het is en blijft hun keuze. Ik vind het heel erg lief dat ik met hen mee mocht. In de winkels en in het overdekte centrum was het aangenaam koel . Op de terugweg nog naar Stainach naar de Landena en de Hofer waar Theresa een knuffel mocht uitzoeken want de spaarkaart was vol. Ze heeft een varken uitgezocht, er zijn geloof ik 6 verschillende beesten en de actie loopt nog tot eind augustus dus misschien gaat het nog lukken om er eentje bij te sparen. Thuisgekomen wat te eten gemaakt het was al half 2. Jan ging weer laat werken en was tegen half 8 weer thuis. Met 29 graden in de schaduw best warm en het gaat vanaf nu alleen maar oplopen.

Freitag 3.Juli
Zo opnieuw een hete dag we zitten steeds boven de 30 graden en elke dag wordt het warmer.
Jannick kwam vragen of wij mee wilden de Stoderzinken op en ja dat wilde we wel.
We zijn met 1 auto gegaan want we hebben maar 1 Mautpas. We liepen eerst naar das Stoderkirchl, omdat Jan en ik daar nog nooit waren. In een woord prachtig, je moet er naar toe geen hoogtevrees hebben want wat een hoogte. Vandaar een stukje terug en naar de Stodergipfel , we leken wel Gämsen. Ik had na dat geklauter zere knieen en de laatste meters vond ik wel goed , lekker even zitten en wachten tot Ingrid, Jannick die met Theresa de hele route op zijn schouders gelopen en geklauterd heeft (petje af) ook naar beneden gingen. Jannick weet echt alles onderweg, hij verteld waar je op kijkt , hoe het heet en is een bekwame gids. Hij had dan ook een nooduitrusting bij zich.
Dan voor we terug naar beneden gingen nog even ijs eten en een Radl drinken bij de Stoderhütte.

Eind van de middag zijn Ingrid en Jannick met Theresa naar Oberwölz gegaan en komen morgenavond terug. Kunnen wij mooi weer een afleverin g kijken van Homeland. Jannick heeft een Amazon account en daar heeft hij een stick van die je in de tv plugt daarmee kan je films en tv series kijken. Voor 50 euro per jaar kan me heel veel vrij kijken maar je kan ook huren of kopen-
Homeland nog nooit gezien en er staan 3 Staffels op. Op tv alleen maar herhalingen en films die we al gezien hebben dus dan is dit een fijne afwisseling.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Gröbming

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2015

Zeer drukke dag

27 Augustus 2015

Nog snel de puntjes op de i zetten

26 Augustus 2015

Wegloopster Theresa

25 Augustus 2015

Nog 4 nachtjes en voorlopig nog zat te doen.

24 Augustus 2015

De grote schoonmaak is begonnen

Actief sinds 05 Juni 2016
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 3891

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

05 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: